تبلیغات
مطالب اینترنتی - دیابتی ها این غذاها را در بهار بیشتر بخورند
 
مطالب اینترنتی
صفحه نخست            تماس با مدیر            پست الکترونیک           RSS            ATOM
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : نویسنده
نویسندگان



مفیدستان:

 						دیابتی ها این غذاها را در بهار بیشتر بخورند


خبرگزاری آریا – وب‌سایت سلامت نیوز: ترکیبی از غذاهای سالم مخصوص فصل بهار و اضافه کردن آنها به رژیم غذایی برای بهبود سلامت کلی مبتلایان به دیابت سودمند است.

در اینجا ۹ ماده غذایی بهاره به بیماران دیابتی بیشتر معرفی شده است:

دیابتی ها کدام غذاها را در بهار بیشتر مصرف کنند؟

کنگر فرنگی: یک عدد کنگر فرنگی تنها حاوی ۲۵ کالری، و ۱۷۰ گرم پتاسیم است ضمن این که چربی آن عدد صفر است. کنگر فرنگی منبع خوبی از ویتامین ث، آنتی اکسیدان ها، فولات و منیزیوم محسوب می شود. فیبر بالای این سبزی به مدیریت قند خون و حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کند، ضمن این که منجر به کاهش سطح کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و جلوگیری از انواع خاصی از سرطان ها می شود.

چغندر: یک ماده مغذی دیابت پسند است، آنتی اکسیدان های موجود در آن منجر به ایجاد محافظت در برابر بیماری های عروق کرونر، سکته مغزی، کاهش میزان کلسترول می شود و اثرات ضد پیری دارد. چغندر حاوی دو کاروتنوئید لوتئین و زیگزانتین است که منجر به حفظ سلامت چشم و جلوگیری از مشکلات چشمی مرتبط با سن مانند دژنراسیون ماکولا می شود. چغندر منبع خوبی از فولات و منگنز بعلاوه پتاسیم، ویتامین ث، مس، منیزیوم، آهن و فسفر است.

زغال اخته: سرشار از آنتی اکسیدان است و در هر فنجان تنها ۸۰ کالری و ۲۰ گرم کربوهیدرات دارد. مزایای سلامتی زغال اخته عبارتند از کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی عروقی و دیابت و همچنین افزایش بهبود حافظه و عملکرد شناختی.

توت فرنگی: سرشار از ویتامین ث، پتاسیم، فیبر، و سایر آنتی اکسیدان ها است. هر فنجان توت فرنگی تنها ۴۴ کالری، ۴ گرم کربوهیدرات و بیش از ۳ گرم فیبر دارد.

نخود فرنگی: نخود سبز یک انتخاب فوق العاده برای کاهش وزن و حفظ رژیم غذایی سالم است. این ماده مغذی منبع خوبی از مواد معدنی است و در هر فنجان تنها ۶۷ کالری، ۱۳ گرم کربوهیدرات و ۵ گرم پروتئین دارد. نخود سبز حاوی آنتی اکسیدان ها است و مواد مغذی موجود در آن خاصیت ضد التهابی دارد. نخود فرنگی سرشار از ویتامینEو ویتامین ث بعلاوه ویتامین کا و روی است. این خوراکی همچنین منبع خوبی از پروتئین و فیبر محسوب می شود و در تنظیم قند خون و اشتها موثر است.

تربچه: نصف فنجان تربچه تنها ۱۰ کالری و ۲ گرم کربوهیدرات دارد به طوری که در برنامه غذایی دیابتی ها برای کنترل وزن و سلامت قلب بسیار موثر است. تربچه سرشار از پتاسیم، فیبر، اسید فولیک و ویتامین ث است. تربچه و دیگر سبزیجات ریشه دار به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

گوشت بره: در ارتباط با سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن است. مصرف ۳ اونس از این گوشت در روز ۳۰ درصد نیاز روزانه به روی را برطرف می کند و برای رشد و ترمیم بافت ها ضروری است. همچنین ۱۷ درصد میزان آهن مورد نیاز نیز با این مقدار گوشت بره تامین می شود. گوشت بره غنی از ویتامین ب است.

مارچوبه: یکی از بزرگترین هدایای بهار است و مواد مغذی موجود در آن به کاهش خطر سرطان، بیماری های قلبی و فشار خون بالا کمک می کند. یک فنجان مارچوبه پخته شده تنها ۳۲ کالری و ۳ گرم کربوهیدرات همراه با ۳ گرم فیبر دارد. مارچوبه سدیم کمی دارد، عاری از چربی و کلسترول است.

یک وعده مارچوبه ۱۰ درصد نیاز روزانه شما به فولات، ۸ ذرصد نیاز روزانه به فیبر و پتاسیم و ۱۰۰ درصد نیاز روزانه به ویتامین ث را تامین می کند. مارچوبه دومین منبع مفید اسید فولیک بعد از آب پرتقال است و مصرف آن با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان روده، بیماری کبد و اسپینابیفیدا در ارتباط است.

ریحان: منبع غنی از ویتامین کا، بتا کاروتن، منیزیوم، پتاسیم، ویتامین ث محسوب می شود و مصرف آن با سلامت قلب در ارتباط نزدیک است.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب دیابتی ها این غذاها را در بهار بیشتر بخورند در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :دیابتی ها این غذاها را در بهار بیشتر بخورند
http://mofidestan.ir/%d8%af%d9%8a%d8%a7%d8%a8%d8%aa%d9%8a-%d9%87%d8%a7-%d8%a7%d9%8a%d9%86-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%d9%87%d8%a7-%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%87%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d9%8a%d8%b4%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%ae%d9%88/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

سه شنبه 15 فروردین 1396
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :